Lucruri pe care nu le știai despre invitația de nunta

Distribuie

Invitația de nunta

Există o lungă istorie în evoluția Invitației așa cum o știm astăzi .

Cum au apărut  ? Cine le-a folosit ? Cum a fost compusa  formularea ? Cum au fost livrate ? Care a fost impactul tiparului ? De ce invitațiile curente par să urmeze un stil consistent ? De ce este caligrafia atât de populara ?

A cunoaște istoria și tradițiile din spatele invitației sociale vă va ajuta în selecția dumneavoastră . Puteți face apoi excepție de la ” standardele ” actuale și în continuare în conformitate cu standardele acceptate social . Sau dacă doriți , puteți crea o invitație noua , unica, care vă va stabili în afara standardelor si  încă să fie încă de bun gust .

Doar pentru Elite . . .
Invitațiile la evenimente sociale au fost utilizate de aristocrația din Anglia și Franța , probabil, începând din secolul al 18-lea . Pentru asta va trebui sa mergem înapoi o sută sau 200 ani, pentru a găsi bazele de la care a început tradiția invitației .

Regi , Regine, Lorzi , Duci , Ducese , sau în vernaculara de astăzi , ” Înalta Societate ” invitau colegii lor la evenimente sociale cu scrisori scrise de mână, anunțuri ale evenimentului . Acestea au fost  scrise de către soția , majordomul sau secretarul . Scrisul a fost un semn de educație . Chiar și după apariția tiparului , aristocrația a scris invitații de mana  ” producția de masă „, ar fi fost considerata de prost gust .

caligrafiephpThumb_generated_thumbnailjpg

Caligrafie
În acele zile , societatea nu se desfășura în grabă , și cei mai mulți care scriau si puteau citi aveau și o caligrafie excelenta . Cu siguranță ști ca pana a fost singurul instrument de scriere ? A fost o pană de gâscă sau de curcan, cu un vârf tăiat cu grijă . Pana  se taie in diferite unghiuri in functie de grosimea textului dorit .istorie scriere  invitatie de nunta

Cum se realizează o pana pentru scriere.

Când cuplurile scriau caligrafic cu instrumentul de scris , scrisul de mână , după standardele de azi , ar fi  fost o operă de artă .

Formularea
Formularea  a fost foarte asemănătoare cu formulările ” corect social ” folosite in ziua de astăzi . Diferența majoră este că formularea , în cele mai multe cazuri , a inclus numele invitaților, ca parte a textului . Totul era precizat , inclusiv data și ora evenimentului .

După ce se scria , fiecare invitație a era plasata într-o forma de protecție ( un plic realizat manual ) . Pe ” plic ” , ceea ce se numește acum plicul interior , ar include numele invitatului (de exemplu , ” Ducele si Ducesa de Windsor ” ) . La sfârșit , un sigiliu de ceara fierbinte se aplicat pe plic . ( Sigilii de ceară pe care se aplica de cele mai multe ori sigla familiei . )sigla pe ceara din 1747 (pecete din 1747)

Serviciul Poștal
Fără nici o formă de serviciu poștal , aceste invitații trebuiau să fie livrate de mână . Aceasta a fost sarcina pentru unul dintre servitori , călare , în toate condițiile meteorologice .

Astfel a apărut necesitatea unui plic ” exterior ” . Acest plic exterior a servit un scop dublu . Acesta a fost folosit pentru a proteja plicul interior de la apă și murdărie și să ofere , de asemenea, direcții la moșia destinatari , castelul , sau ferma . In plus , nu existau ” adresele ” . Astfel ,” plicul interior ” a fost din nou înfășurat sau plasate într-un plic exterior . „Adresa” a fost de multe ori un set de direcții ceva de genul , ” Du-te o zi de călătorie pe drumul de Chelsea . Acolo , traversează podul de piatră și mergeți dincolo de cele trei ferme până când vedeți intrarea de piatră marcata ” Wesley ” . Acolo , scoateți această acoperire , și o înmânezi portarului . Așteptați un răspuns scris sau verbal. „postas

Tiparului
Tiparul a apărut în Europa la mijlocul secolului al 13-lea . Chiar și așa , tipăriturile de nunta sau invitații sociale nu au început până la începutul secolului 20 . O parte a elitei , fascinat de industrializare , a început sa folosească invitații ” produse în masă „, probabil ca o noutate sau pur și simplu ca o altă expresie a bogăției .

Adevăratul început al  invitație de nunta imprimate comercial a pornit în Statele Unite , probabil, după al doilea război mondial . Caracteristicile mari ale combinației de democrație cu industrializarea a fost  de a oferi omului capacitatea de a imita stiluri de viață și materialismul din elita societății .

Prima apariție a invitației tipărite a fost , probabil, pentru evenimente mari găzduite de industriași bogați care doreau să exploateze ” noua tehnologie ” . Treptat , acești factori au coagulat in favoarea mea si a ta, o invitație imprimata comercial accesibila .

Șervețelul (sugativa)

Progresele tehnologice în proiectarea tiparului au crescut viteza la care hârtia putea fi imprimata . In momentul in care cernelii îi lua ceva timp să se usuce , la fiecare invitație ce a fost scoasa din presă , un șervețel a fost pus peste ea , astfel că invitația următoare pusa pe partea de sus , nu s-e pata cu  cerneala din cea de mai jos .

Va puteți întreba de ce a devenit un obicei comun pentru a trimite invitații cu acest șervețel ” de protecție „, care este încă în vigoare . S-ar putea ghici răspunsul . A fost pur și simplu un semn pentru a arăta în mod clar că invitația a fost tipărit folosind o tehnologie nouă și fascinantă . . . spre deosebire de ” mână de modă veche scrisa ” a invitației ? În orice caz , includerea șervețelului absorbant continuă si in această zi si el a fost înlocuit cu material “calc” care la rândul lui are efecte grafice in tonalitatea invitației . In imaginile de mai jos sunt exemplificate invitații moderne disponibile in oferta www.cataloginvitatii.ro ce păstrează o rămășita a procedeelor de odinioară oferind o nota clasica atemporala.

invitaţia de nunta

 

Tipuri de imprimare

Familia tehnicilor tiparului înalt include xilogravura, metalogravura, gravura chimică în relief, linogravura, unele tipuri de colografie ș.a.
Dacă majoritatea ne putem permite tipuri de imprimare obișnuita. Elita sociala a simțit nevoia să se distanțeze de o astfel de “monstruozitate”. Ei au ales sa înmâneze invitațiile lor ” gravate ” . Acest lucru a servit un al doilea scop . A permis tipărirea invitației sa emuleze scrisul de mână din plăci de cupru gravate ce au fost făcute de mână .

Gravură , cum sugerează și numele , presupune lucrarea unui artizan la ” scrierea de mână „, în oglinda într- o placă de metal cu ajutorul unui instrument de sculptură . In această zi , cele mai bune invitațiile sunt gravate .

Cartide vizita realizate cu gravura de ma sus

 

 

 

 

Plăcile de gravură de astăzi sunt realizate prin producerea mai întâi a unei placi fotografice a textului . Această placă este apoi utilizat pentru a expune o placă de cupru sensibilizat , care este apoi gravat cu acid. Se pot imita o mare varietate de stiluri de litere , numite fonturi . Unele fonturi chiar imita stiluri de litere caligrafice . Deci, dacă sunteți din clasa sociala de elita, invitațiile sunt gravate și tipărite numai pe cele mai bune stocuri de hârtie .

Procedeul de imprimare des întâlnit in SUA si alte tari numit Letterpress este foarte popular si este realizat cu o tiparnita ca cea folosita de noi in prezentarea video de mai sus . Am realizat prin acest procedeu cartile de vizita pentru cataloginvitatii.ro

Acum știți de ce există plicuri interioare și de ce există șervetele”sugative”  . Acestea sunt pur și simplu activele tradiționale din zilele vechi . În mod similar , sigiliile pentru plic (autocolant) sunt echivalentul produs în masă pentru a înlocui sigiliul de ceară fierbinte .
Este cerneala ridicata sau gravura, tiparul înalt atât de important ? Nu , acestea au fost doar inovații tehnologice .

Dar așteaptă . . .  cu privire la aceste invitații prin email-uri ? Îmi pare rău , asta e pentru persoanele cu nici un gust .

Informații suplimentare
Următoarele cărți sunt bine cunoscute și resurse excelente de eticheta , formulări , abordând și alte aspecte :

Nancy Tuckerman și Nancy Dunnan ,Amy Vanderbilt “Complete Book of Etiquette” – Complet rescris și Actualizat , Doubleday , 1995. ISBN 0-385-41342-4

Steven L. Feinberg , Crane’s Blue Book of Stationery: The Styles and Etiquette of Letters, Notes, and Invitations , Doubleday , 1989.

Comments are closed.