Lizibilitatea şi Perceptibilitatea in tiparirea invitatiilor de nunta

Distribuie

 

 

 

Lizibilitatea şi Perceptibilitatea sunt două sarcini diferite, necesare pentru imprimari bune.

 

Deci, care este diferenţa?

 

Lizibilitatea se referă la cât de uşor o litera pot fi distinsa, sau „claritate.” . Lizibilitatea este construita în font (sau nu) de către proiectantul Fontului.  Sans serif sunt considerate mai uşor de citit şi sunt de obicei utilizate pentru titluri, semnalizari şi pentru textul afisat pe ecranul computerului.

 

Perceptibilitatea este uşurinţa relativa cu care un tip de caractere poate fi citit atunci când caracterele sunt prevăzute în cuvinte, propoziţii, şi paragrafe. Blocurile de text mai mari este nevoie să fie lizibile să deţină şi să sporească înţelegerea cititorului. Formatarea textului în coloane face lungimea unei linii mai scurta, lucru care îmbunătăţeşte lizibilitatea.Textul formatat cu aliniere „aliniere drepta” este mai uşor de citit decât textul care este „force justified’ . Spaţiu alb, subheads şi alte elemente care  despart textul dau cititorului locuri de odihnă şi ajuta la prevenirea oboselii.  (Valabil pentru presa tiparita)

 

Colin Wheildon, autor al “Tipe & Layout”a realizat în cercetările sale privind tipografia pentru presa scrisă, „Corpul de text trebuie să fie serif în cazul în care proiectantul intenţionează să fie citit si inteles. Mai mult, de cinci ori mai mulţi cititori sunt susceptibili de a înţelege bine atunci când un tip de corp serif este folosit fata de un tip de organism sans serif „.

 

Luaţi în considerareurmătoarele caractere.Primul este în Georgia, un minunat font serif.

 

Al doileaeste scris cu fontul Verdana,un font uşor de citit sans-serif.

 

 

 

 

 

 

Observati elementele mici decorative la terminatiile caracterului Georgia. Acestea sunt numite serif. Caracterele drepte nu au elemnte decorative se spune că este într-un font sans-serif.(“Sans” este cuvântul francez pentru “fără”.)

TimesNew Roman este un font serif  frecvent utilizat. Arial este frecvent utilizat apartine familiei de fonturi sans-serif.

 

Serif formează o forma vizuală „orizont”, care ajuta cititorul la recunoaşterea caracterelor şi abilitatea de a citi grupuri de cuvinte în loc de un singur cuvânt. Elementele “Thick” şi “Thin” de cele mai multe in serif ajuta ochiul pentru distinge între caractere; face mai uşor de recunoscut literele, si cuvintele devin mai uşor de citit.

 

Pentru a maximiza lizibilitate, este, în general, cel mai bine sa evitati extremele. Alegeti fonturi care au:

 

– Litere cu latimi de caracter similare, mai degrabă decât variaţii mari în lăţimea caracterelor
– Inălţime medie la raportul lăţimii (literele sa nu fie excesiv de subţiri sau groase)
– Litere mici de înălţime medie (nu prea scurte sau înalte în raport cu majusculele sale)
– Variatii mici în grosime (cu grosimi similare între părţi de litere)
– Fonturi care au spaţii mari intre litere fata de fonturile care au spatii inguste intre litere
– Forma simplă, fără inflorituri sau ornamente care pot interfera cu fluxul de citire al cititorul

Ne dorim ca lucrurile noastre sa fie citite. Să facem acest lucru prietenos de citit.

 

Este recomandat pentru citirea pe monitor sa fie folosite fonturi Sans Serif

 

Pentru tiparituri Serif.

 

Priviti fontul si spatierea, folosita la redactarea invitatiilor de nunta regale.

 


 


Lizibilitatea şi Perceptibilitatea in tiparirea invitatiilor de nunta was last modified: ianuarie 31st, 2013 by cataloginvitatii

Tags: , , , , ,

3 Responses to “Lizibilitatea şi Perceptibilitatea in tiparirea invitatiilor de nunta”

  1. bijuterii swarovski 08/05/2013 at 15:51 #

    Unde pot gasi mai multe informatii, daca poti sa imi trimiti un email as fi recunoscator